El Sr. Orozco, compara el fet de ser home o dona amb ser audiència. En la seva conferència ens vol fer entendre que no naixem sabent ser bons audients, ja que no adquirim les competències necessàries. Per tal d'adquirir-les hem de fer un aprenentatge, ja que s'ha de fer un aprenentatge del llenguatge visual que amaga moltes coses que no sabem.
La majoria de nosatltres ens creiem que sabem escoltar i veure, però realment no és així. Ja que creiem que pel simple fet de reconèixer qualsevol cosa quan la veiem, coneixem el significat d'aquestes representacions, però hem ser conscients que darrera d'una imatge és poden interpretar moltes coses que no les podem veure a simple vista. Aquestes coses el Sr. Orozco diu que només les podem veure a partir d'una entrenament, ja que una persona que no ho sap no veu.
El Sr. Orozco, fa referència a un enregistrament que es va fer amb un grup de treballadors i un grup de patrons. En aquest, ens explica que el grup de treballadors van ser enregistrats en un horari de mínima audiència amb la càmera inclinada. El fet de que la càmera estigui inclinada mostra un efecte òptic de disminució, això va provoca que donés la sensació a l'audiència de ser menys importants. En canvi, el grup de patrons van ser enregistrats en "prime time" que significa en horari de màxima audiència i amb la càmera inclinada des de a sota, fent-los més importants(efecte òptic).
Per tant podem arribar a la conclusió que si una persona no té coneixement de llenguatge audiovisual això ho veu.
També diu que els medis tenen un paper important per l'educació, ja que els nens i els adolescents passem la majoria de temps davant de pantalles. Tot i que els mitjans de comunicació no es volen fer responsables. Per tant, encara que els mitjans de comunicació no es vulguin fer responsables tenen molta responsabilitat, ja que l'audiència també s'educa a partir del que veiem.
Amb el Sr. Orozco se li pregunta: "Com es pot integrar l’educació en mitjans a l’escola? Què caldria canviar per fer-ho possible?"
Ell respon que en els centres educatius s'hauria de ensenyar el llenguatge audiovisual, per tal que els alumnes tinguessin unes competències comunicatives. Per tant, caldria fer una alfabetització digital i audiovisual.
També diu, que la societat diu, que les noves generacions venen ja amb el "xip" incorporat i això no és veritat. En tot cas, es podria dir que tenen més facilitat per manejar noves tecnologies.
Per concloure, crec que és cert el que diu el Sr. Orozco. Fent referència a les generacions que porten el "xip" incorporat crec que és cert, ja que actualment, els nens que tenen entre 7-14 tenen molta facilitat per les noves tecnologies. Però hem de ser conscients que aquest fet es degut a que les noves tecnologies ja existien, per tant , amb aquesta reflexió podem entendre perquè una persona gran li costa tan fer servir les noves tecnologies,ja que en la seva època no existien i és una cosa molt nova.
Crec també que els medis de comunicació haurien de ser conscients de que tenen l'obligació d'educar , ja que molts crec que no són conscients perquè no respecten la franja d'horari infantil, com per exemple,"Sálvame". Tenint la majoria de programes que hi han actualment, és ven normal que els adolescents surtin com diuen que surten, ja que el referent educatiu que tenen és pèssim.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada